צור קשר whatsapp-call

ייפוי כוח מתמשך

לא אחת אנו נאלצים להתמודד עם סיטואציה לא פשוטה בה אדם כבר לא יכול לטפל בעצמו. לרוב, מדובר באנשים מבוגרים בסיטואציה זו שהזקנה קשה עמם, והם סיעודיים ונאלצים להסתייע בבן משפחה קרוב להמשיך לחיות בכבוד. יחד עם זאת, לצערנו, מקרים אלו יכולים להגיע גם אצל אנשים בגילאים צעירים יותר בשל מחלות קשות. משרד עורכי דין אנגל רובי מתמחה בעריכת מסמכים משפטיים הקשורים לנושא זה כבר 15 שנים. במאמר זה מיד תקבלו הסבר משפטי ובגובה העיניים על הסיטואציה, על המסמך המשפטי שכולם מדברים עליו, ועל המשמעויות של מסמך זה.

מהו ייפוי כוח מתמשך ולמה צריך אותו?

בשנת 2016, חודש מרץ, עבר בכנסת תיקון מספר שמונה עשר עבור חוק הכשרות המשפטית וחוקה אפוטרופסות תשכ"ב 1962. תיקון זה מוסיף לחוק כמה הסדרים חדשים ומשפטיים שמאפשרים למעשה לכל אדם שהינו מעל גיל 18 לתכנן את העתיד שלו במקרים בהם הוא לא יוכל לטפל בעצמו. האפשרויות הקיימות בתיקון זה כוללות בתוכן גם אופציה חוקית לעריכת מסמך משפטי הקרוי 'יפוי כוח מתמשך'. מסמך זה מאפשר לכל אדם מעל גיל 18 למנות אדם שגם הוא מעל גיל 18 לטפל בענייניו בעתיד, כאשר אלו לא יכולים יותר לטפל בעצמם.

מהן המשמעויות של מסמך זה?

מסמך ייפוי כוח מתמשך הוא למעשה ממנה אדם אחר שיהיה אחראי על העניינים להם הוסמך על ידי הממנים ללא צורך במינוי אפוטרופוס. הממנה רשאי לבחור מראש את הפעולות גם בפיקוח של אפוטרופוס ויכול גם להחליט שלא יהיה שום פיקוח. אפשר למנות יותר מאדם אחד לצורך עניינים אלו, אך מומלץ למנות אך ורק אדם אחד, או חליפי למקרה שבו הממונה הראשי לא יוכל לטפל בנושאים הקשורים אל יפוי הכוח המתמשך. ישנם מספר סוגים של ייפוי כוח מתמשך:

  • ענייני רכוש. במקרה זה, הממנה יכול לבקש שהממונה מטעמו יפעל למענו בענייני הרכוש. תשלומים, חבויות, התנהלות כלכלית ועוד. במקרה זה, עסקאות נדל"ן יצריכו אישור של בית משפט לדיני משפחה באמצעות עורך דין מקצועי שרצוי וכדאי שילווה את התהליך.
  • עניינים רפואיים. במקרה זה, הממנה מבקש ממונה המחליט עבורו בנושאים הרפואיים. ביצוע בדיקות רפואיות, החלטות בנוגע להליכים רפואיים והחלטות בבית החולים במקרי חירום.
  • עניינים אישיים. במקרה זה, הממנה מסמיך ממונה לביצוע פעולות אישיות בכל נושא הנוגע אליו ובתחומי היומיום, ולבחירתו.

אצל מי עורכים את המסמך המשפטי?

את המסמך יש לערוך אך ורק אצל עורך דין מוסמך ובעל הכשרה מתאימה לעריכת המסמך. לאחר עריכת המסמך, הממנה יצטרך לאשר את תוכנו ולחתום עליו בנוכחות עורך הדין שערך את המסמך וזאת לאחר שהצהיר שקיבל את ההסברים המתאימים על השלכות המסמך ועל המשמעויות. לעריכת המסמך יש משמעות רבה מאד על עתידו של הממנה, ולכן חשוב שתהיו מלווים בידיים המקצועיות והטובות ביותר בתחום.

post-image

פרויקטים נוספים

post-thumbnail
תביעות ביטוח

כל אחד ואחת מאתנו רוכשים פוליסות ביטוח שונות. אובדן כושר עבודה, נכות חלילה, ביטוחי חיים,...

קרא עוד >
post-thumbnail
עורך דין נזיקין

עורך דין לענייני נזיקין עולם המשפט מסועף ומגוון ויש בו לא מעט ענפים ותתי תחומים, עורכי...

קרא עוד >
post-thumbnail
עורך דין לתביעות ביטוח לאומי

עורך דין לתביעות ביטוח לאומי - רובי אנגל המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף במדינה שאמון על...

קרא עוד >
post-thumbnail
עורך דין משרד הביטחון

עורכי דין המתמחים בתביעות נגד משרד הביטחון יש אזרחים במדינה שימצאו את עצמם במקום שבו הם...

קרא עוד >
image
לייעוץ ללא התחייבות!
לקבלת יעוץ ומידע נוסף ללא כל התחייבות, מלאו את הטופס או התקשרו 054-486-7093.

    Skip to content